RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

アメリカ便り〜Report from America "Surprise Gift!"

Yesterday, my classmate gave me a beautiful bracelet because I praised it she wore. I was so surprised and very happy!

昨日、仲の良いクラスメイトが素敵なブレスレットをプレゼントしてくれました。彼女が昨日着けていたのを見て、私がアメジストが大好きなんだって話をしたら、なんと彼女がそれをあげると言ってくれて…。
ビックリしたけど嬉しかった!

It was special gift for me because amethyst is my birthstone.

アメジストは私の誕生石なんです。だから、私にとっては特別なプレゼント。

She said that I always help her, and always give her many things. She also said amethyst makes us be calm, so she wanted to give me it.

彼女は、「いつもあなたに助けられているし、いつも色んなものをくれるし、それにアメジストは心身を穏やかにしてくれる力があるから、是非ともあなたにあげたいの」と言ってくれました。

My physical condition was bad, and I was late to get a class on time yesterday, but I was able to get energy from her hearty kindness.

私は体調を悪くしていて、昨日は授業に遅刻してしまいましたが、そんな彼女の心いっぱいの優しさに力をもらいました。

Thanks a lot!

本当にありがとう!


[addition]
I heard later that the bracelet was handmade jewelry which was made in her home country Russia.
I really glad to be able to get such a amazing gift.

【追記】
後で聞いた話によると、もらったブレスレットは彼女の母国ロシアで作られた手作りジュエリーだそうです。そんな素敵なプレゼントが貰えるなんて、本当に嬉しい!