RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

ブーランジェリーハシコ@アメリカにて奮闘中☆洋梨タルト〜boulangerie HASHIKO@ During Strenuous Efforts in the US ☆ "Pear Tart"

I found packed pears of clearance on the other day. I immediately had brainstorms to make compote of pear using white wine.

先日、見切り品で袋詰めの梨を見つけ、私は直ぐに白ワインコンポートにすることを思いつきました。


Actually I was wondering what was good for the gift of thanks for my husband's manager because he recommended us a good restaurant in Leavenworth, and also he is going to have a barbecue party for us next month.

私はちょうど、レーブンワースのお店を紹介してくれたり、バーベーキューパーティを開く計画を立ててくれたりしている旦那の上司に、何を御礼に差し上げようかと迷っていたところで。


It was good meeting with the pears.
I was going to make Red Cherry cheesecakes in the beginning, but I changed my plan to make pear tart.

その梨と巡り会えて良かった!
アメリカンチェリーでチーズケーキを作ろうかな?と初めは思っていたのですが、梨のタルトに予定変更!

It was so fun to make the compote; Actually it was my first time to make it. Pears became really tender, so it was hard to hold with hand when I was going to put pears on the batter.

コンポートを作るのは実は初めてで、とっても面白かった!
梨はとても柔らかくなって、生地の上に乗せる時に手では掴めないくらいになっていました。


I used brown sugar to make tart crust, and powdered sugar for filling.
It made the tart having good contrast.

今回、タルト生地にはブラウンシュガーを、フィリングには粉砂糖を使いましたが、それが中々良いコントラストを生んでくれて。


I used also almond powder to make filling, so instead of rum, I tried to add "coconut flavored white rum" into the compote. It made good flavor for the tart finally.

フィリングにはアーモンドパウダーも使っていたので、普通のラムの代わりにココナツ風味のホワイトラムを加えてみたのですが、これがまた良い風味を醸し出してくれて♪


This morning, I cut the tart into 8 pieces; 5 pieces were for the manager, 2 pieces were for friends, and remaining one was for me!

今朝、タルトを8等分にして、5つは上司さんに、2つは友人らに、そして残りの1つは私の!

I wrapped tarts with cupcakes paper , and put them in a paper box like a cake shop :)

タルトをカップケーキの紙で包んで、ケーキ屋さんみたいに紙箱に入れました(*^^*)


I ate mine for this teatime, it was really good!!! I thought I should bake it again!

私のは今日のお茶の時間にいただきました。めちゃくちゃ美味しかったー!!!これはまた作らないと!



By the way,
I'll make compote of cherry next time :)
What kind of cakes will be good to next baking?

ちなみに次こそはアメリカンチェリーでコンポートを作ろうと思うのですが…、次はどんなケーキを作るのが良いかなぁ…???