RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

アメリカ便り[ブーランジェリーハシコ@奮闘中!]「ベーキングレポート」〜Report from America[boulangerie HASHIKO@Under strenuous efforts]"Recent Report"〜

Baking Report.

お菓子作りレポート!


Recently I'm usually busy and tired, so I couldn't bake something as always.

最近、大体バタバタとしていて疲れてばかりなので、いつものように何かを作ることが出来ずにいました。


But actually I had occasionally made something for special or usual.

それでも、たまには特別に、若しくは「なんとなく」作ったり。


First, couple weeks ago, I made two kinds of sorbets. To say the fast, I was dying to eat ice cream, and went to the store, but I was not sure which was best to me.

その1。2〜3週間ほど前に、2種類のシャーベットを作りました。本当はめちゃくちゃアイスクリームが食べたくなったんだけれどお店に見に行ったらどれが良いのか分からずで…。


They were Sake(Japanese liquor) & honey sorbet, and Lingonberry coconuts sorbet. I tried to make "ice cream," but they became almost like sorbet because I used only nonfat milk not whip cream. Anyway yummy. :)

酒&ハチミツのシャーベットリンゴンベリー&ココナツのシャーベット。アイスクリームを作ろうとしたのだけれど、生クリームを使わずに無脂肪乳だけで作ったので、シャーベットみたいになっちゃった。
どちらにせよ美味しかったです(*^^*)



Second, I made zucchini cheese loaf using the recipe my baking teacher gave me, because I had leftover zucchini.
It was fun! I thought my husband really liked this because it was not sweet as you know, and he likes cheese, so I made it soon again.

その2。
ズッキーニが余っていたので、私の師匠が下さったレシピを用いて、ズッキーニチーズローフを作りました。
これは面白かった!チーズ好きで甘いものが苦手な旦那様はいたく気に入ったようだったので、間を置くことなくまた作ってみました♪


Third, I made crumble banana bread using over riped bananas. I tried to make them like cupcakes this time, and it became really cute :)

その3。熟しすぎたバナナでクランブルバナナブレッドを作りました。カップケーキみたいにしてみたんだけれど、とっても可愛く仕上がったー(*^o^*)♪

Fourth, by my friend's (my husband's co/worker) request, I made "cannelé de Bordeaux". I have no confidence in them because it was my first time. But it was probably so-so, and the friend told me she was satisfied :)
Happy!

And yesterday, I made a special plate for my lunch using the cannele, the sorbets and fruits (Actually American cherry is my husband's favorite fruit.)


その4。友人(旦那様の同僚さん)のリクエストでカヌレを作りました。初めてだったので仕上がりに全く自信がなかったのだけれど…。
多分そこそこうまくいったと思う!
友人も満足したように言ってくれていました(*^^*)良かった〜!

昨日のお昼ご飯には、そのカヌレとシャーベットと果物を使って特製デザート盛り合わせを作りました♪(ちなみにアメリカンチェリーは旦那様の大好物❤︎)


Finally, last Sunday, it was Mother's Day,
I made special cupcakes ~Sakura (cherry blossoms) madeleines and Orange cupcakes~ for the day, and brought them to the Talktime on the next day: and also I let my husband go with them to pass it his co-workers.
They became too sweet because I was just according to the recipe, didn't reduced sugar as always.
OMG......but finally most of friends liked my works, and someone really said they were too much sweet.
Try again!
Thank you everyone for tasting my works :)

最後に、この日曜日には母の日スペシャルカップケーキを作ってみました。
桜マドレーヌオレンジカップケーキの2種類。
翌日のトークタイムに持って行き、旦那様にも会社の皆さんへと持たせました。

レシピ通りに作って砂糖の量を減らさなかったので、かなり甘く仕上がってしまいました。
みんな大方気に入ってくれたようだけど、やっぱり「甘い!」という方もいました。

再挑戦しなくてはー!
皆さん、御試食ありがとうございました(*^o^*)


Actually than that, I should bake something bread using natural yeast... :(

それよりも天然酵母パンを作らなくっちゃー(*_*)