RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

アメリカ便り「インドな送別会」〜Report from America "Indian Farewell Party"

I almost forgot to post the events of day-to-day, so I was like busy this weekdays.
So I want to post this week's events one by one from now on.

今週の平日はなんだか忙しかったので、日々の出来事を投稿することを忘れてしまっていました。
なのでこれから今週の出来事を一つずつお届けしたいと思います♪

On this Wednesday, I and my friends invited the farewell party of my beloved friend, Indian woman, a volunteer of the talk time on Bothell library.

この水曜日には、友人らと共に、ボセル図書館のトークタイムのボランティアであるインド人女性、そして私の大切な親友である彼女の送別会に呼ばれていきました。

She invited us, and treated an amazing Indian restaurant, Mayuri Indian Cuisine in Redmond.
There was Indian food buffet for lunch in the restaurant, it was really beautiful and so fun, and actually many people came there. We really enjoyed picking unusual cuisines, and eating them.


彼女は私たちをレドモンドにあるインド料理店、マユリに招待しご馳走してくれました。そこではランチ向けにインド料理のビュッフェを行っており、とても美味しそうでワクワクさせられ、実際に沢山の人達が食べに来ていました。
珍しい料理を目の前に、選ぶのも食べるのも超楽しい!


Actually I love Indian food, I have eaten Indian food at the restaurants in Japan, but I had never eaten a lots of kinds of curries at once. So I was so happy, everything was really good include the desserts, especially I liked spinach carry, and fried vegetables. She also recommended us mango lassie, it was good as well!

There was mouth fresher like gum or candy using seasoned fennel seeds in the just inside of the door. It was little sweet and tasty, I liked it.

実は私はインド料理が大好きで、日本でも何度もインド料理店で食べたことがあるのですが、一度に何種類ものカレーを食べるのは初めて!デザートを含め、全部美味しくて(特にほうれん草カレーと野菜炒めは超私好み♪)メチャクチャ幸せでした(*^o^*)
友人は私たちにマンゴーラッシーを飲むように勧めてくれたのですが、それも美味しかった〜♪
入り口のすぐ側には、ガムやキャンディの様なお口のケア用に味の付いたフェンネルシードが置いてありました。
甘くて美味しくて気に入りました♪



Finally we handed her a gift and a card, and then she gave us her hugs one by one.

最後に友人にみんなからのプレゼントとカードを渡し、彼女は一人一人を抱きしめてくれました。

She is going to move to new city far away from here.
I'm so sad, so she is really nice girl, always helps us, and also she is a best buddy of baking or cooking for us.
But! We absolutely would be keeping in touch with her, we are always joining each other in the whole world.

We each should hope our each happiness.


彼女はここから遥か遠く離れた新しい街へ行ってしまいます。彼女は本当に素晴らしい人で、いつも私たちを助けてくれて、何よりも私達にとって最高な仲間で、離れるのが本当に辛いです。
でも、広い世界の中ではいつもお互いに繋がっているんだから、絶対に彼女と連絡を取り続けることでしょう。

お互いがお互いに、お互いの幸せを願って。