RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

アメリカ便り「ロッジのダッチオーブン♪」~Report from America "Dutch Oven of Lodge"

Last weekend, my husband bought me a beautiful Dutch Oven of Lodge.

先週末、旦那様がロッジ(アウトドア向けが発祥の有名な調理鍋メーカー)のダッチオーブンを買ってくれました!


I said I should make ribs stew like immediately, and I just waited the discount of short ribs or spareribs.

「今すぐにでもリブ煮込みを作らないと!」と私は言って、ショートリブかスペアリブが安くなるのを待つ事にしました。



I needed only a little ribs, and I was going to check it in store, but he brought back what a huge short ribs to home on this Wednesday, and said like this was minimum size.

少しあったら良いので、早速スーパーに見に行かないと…と思っていたら、この水曜、旦那様がどデカイショートリブを買って帰ってきました…。「これが一番小さかったの」だって。


I was amazed, so he wanted to buy short ribs last weekend, but I dismissed his request because it was little expensive to everyday meals, and he was terrible depressed.

先週末、彼はショートリブを買いたがったのですが、普段の食事には若干高価だったので私はそれを却下し、彼はすごく落ち込んでいたもので、私はそれを見て呆れかえり。


I should manage the household, but he sometimes buys special things without my opinion :(

私はしっかり家計を守らなければいけないのに、たまに黙って特別な物を買ってきてくれます(・・;)


Anyway, I had no way to dismiss what has been bought, so I decided to make feast for him as a reward of weekend.

まぁ、買ってきたものは仕方が無い。こうなったら一週間頑張った旦那様のために、週末のご馳走を作る事にしました。


I made short ribs red wine stewed last night using Dutch Oven, it took almost 3 hours.
I started cooking around 6pm, so it was completed on time he returned to home.

で、昨晩、ショートリブの赤ワイン煮込みをおおよそ3時間かけて作りました。夕方6時頃から作り始めたので、旦那様が帰ってくる時間ギリギリに完成。

This Ready-To-Eat was not good, so I served it in a hurry....

急いで装ったから、盛り付けはイマイチな感じですが…。


Ribs was pretty soft, juicy, and almost perfect!!!
But unfortunately I forgot to put seasonings on the ribs, so we felt little unsatisfactory.

リブはとーっても柔らかくてジューシーで、ほぼ完璧な仕上がり!でも、最初に肉に下味をつけるのを忘れたので少し不満が残りました…。


We talked about the price of if we eat like this in a restaurant: it probably costs more than $15 per one dish (and in Canada, it might costs $25).

「外で食べたら幾らするだろうねー?」と話していて、「多分一皿15ドル(2000円ちょっと)はくだらないだろうし、カナダだと25ドル(同じく2000円ちょっと)くらい取られるよー」、なんて言ってみたり。


Wow! What an amazing pot was this!!!
I might be able to cook a lots of good dishes from now on!

本当に!なんて素敵な鍋なんだろう!!!
これからせっせと美味しい料理を作らないとなo(^▽^)o


Thank you, Darin and my new pot :)

旦那様、新しい仲間ダッチオーブンさん、ありがとう(*^o^*)