RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

アメリカ便り「何気無い私の日常」〜Report from America "My Everyday Things"〜

4/18/2016 Mon.

There was so hot today! It was like summer.

2016年4月18日、月曜日。

もうこちらは何処もかしこも真夏日でめちゃくちゃ暑い!


I went to Bothell library to join the TalkTime as always today, and when I through the entrance, I coincidentally found a good book at the right side of there. I immediately bought it without hesitation. It was fateful encounter!

私はいつものように今日もボセル図書館のトークタイムへ行ってきました。入り口を通る時に、その右手に良い本があるのを偶然見つけて、迷わず直ぐに購入しました。正に運命の出会い☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆


In the TalkTime, we talked about the problems of the earth, and how to keep ideal environment. We made the posters calling for ecology.

トークタイムでは、地球における問題や環境保全について話し合い、エコロジーを呼び掛けるポスターを作ることになりました。


I made it with my friend, and then we had discussions about our own posters each other. It was good lesson.

私も友人と二人で製作、その後、自分達が作ったポスターについて各々語り合い、良い勉強になりました。

After the TalkTime, I checked some books good to me while waiting a bus.
I found some good books, especially the gardening books were interesting to recent me.

トークタイムの後は、バスを待つ間良さげな本を物色。特に近頃私はガーデニングに興味津々。


By the way, I got an electric blender in inexpensive price yesterday.
I immediately made smoothy for today's lunch using apple, banana, avocado, white sesame seeds, yogurt, milk, little honey and lemon juice.
I had it with a beautiful doughnut.
It was Really good!

そうそう!
昨日、ミキサーを格安で手に入れました。
早速に今日のお昼ご飯に、りんご、バナナ、アボカド、白ゴマ、ヨーグルトにミルク、蜂蜜とレモン汁少々…を使ってスムージーを作ってみました。
美味しいドーナツと一緒に。
美味しかった!



And, salted cherry blossoms were completed today.
I have dried them outside, but today when I took them from dried basket, I felt something wrong...and I noticed there were a lot of pollens in the basket.
I washed them in water from no choice, and dried them again inside.

それから、桜の塩漬けは本日ようやく完成しました。外で乾かしていたのですが、今日干しカゴから取り出そうとした時に違和感を感じてみてみたら、なんと花粉が大量に入り込んでいました…。
仕方無しに水洗いをして、今度は室内で干すことに。



And then, I went to harvest brackens, and found "the Spring".
I saw fresh green maples, Azaleas, a strange tree Lol, and something else.

その後、ワラビを収穫に出掛け、新緑のモミジやツツジ、なんか変わった木(笑)、その他色々「春」を発見。




In the evening, I made vineger stew of chicken legs (my Mam's home cooking: she always uses wing sticks), and other various dishes.

晩には、私の母の味、チキンレッグのお酢煮込み(母は手羽元を使います)やその他何品かを作りました。

I have made Japanese quick pickles from yesterday, and it was completed this night. It was so good!!!

昨日から浅漬けを作っていて(旦那希望)、今夜良い感じに漬け上がりました。
これも美味しかった!



I want to grow summer vegetables.....

夏野菜育てたいなぁ…。