RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

アメリカ便り「旦那様は漁師?その2」Report from America---4/10/2016☆My husband's fisherman life?Part 2 〜Going to Lavender Lake!〜

Yesterday, my husband and I went to Lavender Lake, small artificial lake, along Yakima river, and three miles east of Lake Easton State Park, because he heard that trout have been released in the lake last Friday.

昨日、旦那様と私は、ヤキマ川沿い、レーク•イーストン•ステート•パークから東に3マイルほど行ったところにある小さな人工湖、ラベンダーレイクに、この金曜、マスが放流されたと聞いて行ってきました。



We left home about quarter time past 5.am, and directory went there. It took about 1 and half hours, we saw the sunrise from behind the mountains, and the mountains lit by the sun.
We arrived the lake before the sunrise had finished, and saw two men and an old couple already had been fishing there.

私たちは5時15分頃に家を出て、山の向こう側からの日の出に照らされる山々を眺めながら、約一時間半ほどかけて一路ラベンダーレイクへ。日が上がりきる前に湖へ到着したのですが、そこには既に二人の男性と一組の老夫婦が。




↑Our breakfast and lunch with leftovers. A sandwich was already took by him.


My husband started fishing in a hurry, but everyone was not able to catch trout easily, and finally they left the lake, except us and a man. And then some new fishermen came, a group were with a little girl (surprisingly, she also did fishing!)

旦那様は急いで釣りに取り掛かりましたが、誰もみんななかなかマスを釣り上げられず、私達と一人の釣り人を除いて皆んな帰って行ってしまいました。それからまた何人かやってきて、中には小さいお嬢さんを連れた人も(なんと、その子も一丁前に釣りをしていました!)


There was an elder man just the side of us, the fisherman who took trout easily was only him at that time. Others had not yet fished, some people gave up fishing, and left there.
But......my husband was really a gambler, he had never given up getting trout, and still stayed the lake then a long time.

ご長老が一人、私達の横に鎮座していたのですが、なんとその時、そのご老人だけがいとも簡単にマスを釣り上げて。他の人達は未だ釣れずのまま中には諦めて帰る人もいましたが…

私の旦那様は正真正銘のギャンブラー!
諦める気などさらさら無くて、それから長い間ずっと居座ることに…。


Few hours pasted, the elder man suddenly saw us, and said "Do you need this trout? I like just taking, so I give you this!"
We were quite surprised, and took his trout happily. I worry "did he really like only catching?" Probably he gave us his works because he felt sorry for us staying for the long hours.

数時間が経ち、ご長老は突然こちらを見て、「マスが欲しいかい?私は取るのが楽しみなだけだからコレをやるよ!」と言ってきて。
非常に驚きましたが、彼の取ったマスを喜んで頂戴しました。
でも、本当に釣るのだけが趣味なの?と些か疑問が…ひょっとしたら長時間粘っている私達を気の毒に思って、彼の釣果を譲ってくれたのでは…。



We get two trouts from the man, but my husband didn't finish fishing because he wanted to get it himself.

ご長老から2匹もマスをいただいたのですが、自分の手で釣りたい旦那様は釣りをやめるわけが無く。


It pasted almost 6 hours.......And then! He finally caught a trout!! We had never known that trout have a lunch time, and become active at around the noon.

ほぼ6時間が経過した時、とうとう一匹のマスを捕まえました!
まさか、マスにもランチタイムがあるなんて、昼間にこれだけ活発になるなんて知る由もなかった私達。



By the evidence, more many fishermen came there in the afternoon.
About half hour later, husband caught a trout again, and then trout had no longer come again. He was slightly gave up, and began cleaning trouts, and as soon as he began cleaning, suddenly a rod was ring a bell!

その証拠に、多くの釣り人達が昼から続々とやってきました。
約30分後にはもう一匹を釣り上げて!…その後は再び、ぱったりと掛からなくなってしまい…。
旦那様は半分諦めモードでマスの処理に取り掛かり…始めるや否や釣竿が鈴を鳴らし!


Because he wasn't able to go immediately, he asked me to wind a reel. I took the rod in a hurry, but the reel had become heavy to wind even though the trout was not big too much. After fighting for a while, I caught a trout by myself!!! It was amazing because I was super beginner of fishing.

彼は手を離すことができず、私にリールを巻き取るように行ってきたので、私は大慌て!そんなに大きなマスでもないのにリールはズンと重たくなっていて、しばらく格闘したのち…自分一人で見事釣り上げました!
超ビギナーの奇跡!笑


He still stayed the lake more, but was not able to catch anymore.

彼は湖に更に居座ろうとしましたが、その後はとんと釣れずでした。


We stayed the lake whopping almost 9 hours!

滞在時間はなんとおおよそ9時間!


Then we had snack at Taco Bell on the way home, because we didn't have enough meals from the morning.


それから!朝も昼もいい加減だった私達は、帰りにタコベル(メキシカンファーストフード店)へ寄って軽食をとり。


After returning home, he made salt-grilled trout using the trout given from the man , and butterflied fish using his works.
The grilled trout was delicious as always even if it had little taste of mud.

家に帰ったら、旦那様がご長老からいただいた分で塩焼きを焼いてくれました。ちなみに自分が釣った分は開きにしていました。塩焼きは、ちょっと泥くさかったけど美味しかった!




By the way, I also enjoyed looking great view of the nature.
There was a location I wanted go there one hour away from the lake, but I was not able to go there this time because I was addicted to fishing as well!

そうそう、壮大な自然の眺めも素敵だったなぁ!
湖から一時間ほど離れたところに行きたいところがあったのですが、今回は旦那様同様釣りに熱中し過ぎて行けずでした。


I wanna go the location next time! :)

次回はそこにも行かなくちゃ〜(*^^*)