RIDER HASSY☆HAPPY LIFE

2015年より8ヶ月間、先に渡米していた旦那様とアメリカ暮しを経験し帰国。新たなステップを目指しながら日々の生活を楽しんでいる、主婦ライダー兼未来のベーカリーオーナー(野望)の徒然なる日常をお届け致します。

アメリカ便り~new camera!~

Last weekend, we went to Portland again with colleagues of my husband.
My husband has decided to buy a DSLR camera to me for myself also,We had trouble or try to which, and we decided to buy the t6i and high magnification of the telephoto lens of canon this time.

先週末、私達は旦那様の同僚の皆さんと一緒に再びポートランドへ行ってきました。
旦那様は今回、彼も欲しかったからと私のために一眼レフカメラを買うことを決めて行ったので、一緒にどれにしようか悩み、CanonのT6i(日本ではEOSkissX6になるのでしょうか)と、高倍率望遠レンズを購入しました!

Evening of the day, in the first one memorable, my husband took a photo of my drunk face (It's too badly! I want to lose that photo, but I can not do it then think of him ...),
I was thinking of what have to shoot first.

その日の晩に旦那様は早速、記念すべき最初の一枚に、私の酔っ払い顔をドアップで撮影…(気に入らないのですが、彼が良いと言うので消せません…)
私は何を最初に撮るべきかと思案…。

But this morning!
When I was ready to go out to participate to the talktime of afternoon, small small customer suddenly came on the balcony.
I will remove the camera from the camera bag in a hurry, is replaced with a telephoto lens, open the windows slowly, to approach to the guest.....
When the guest had nowhere to go, but was trying to turn jump to the tree because he noticed me, I was able to shoot him!

それが今朝のこと!
私が午後からあるトークタイムに参加するために出かけようとしていた時に、突然バルコニーに客人がやってきて。
私は急いでカメラを取り出して望遠レンズに付け替え、窓をそっと開けて客人に近付き…
行き場がなくなった彼が私に気が付いて木に飛び移ろうとしていた瞬間を捉えることが出来ました!





Correctly lens that I bought for this time.Desire street, memorizable debut photo was the squirrel that came on the balcony.
I was very happy! So I was download the photos immediately to the iPhone, and then sent to the husband in LINE.
As I can from now take a more and more nice pictures!

まさしくこの瞬間のために買ったレンズ。予てからの願い通り、記念すべき一枚目にバルコニーに遊びに来たリスを撮ることが出来ました。
とても嬉しかったので、すぐさまiPhoneにダウンロードして旦那様にLINEで送信しちゃいました。
これからもっともっといい写真が撮れるといいな!